Son Eklenen Videolar

Sivilce Akne Vulgaris
Nilgün ŞENTÜRK

Sivilce toplumda oldukça sık görülen bir hastalıktır. Özellikle gençlerde, ergenlik döneminde ortaya çıkar ancak tabiki görülmesi bu döneme sınırlı değildir. Bebeklik döneminde veya 20’li 30’lu yaşlardan sonra da ciltte sivilce problemi yaşanabilir. Sivilce, kişinin sağlığını olumsuz etkilemez ama yaşam kalitesini olumsuz etkiler.

Alerjik Deri Hastalıklarının Tedavisinde İmmünoterapi
Fatma Pelin CENGİZ

İmmünoterapide, hastaların alerjilerinin olduğu maddelere karşı önce düşük dozda başlayarak, yavaş yavaş dozunu yükselterek, bir süre sonra bu alerjenlere karşı desensitize edilmesi amaçlanmaktadır.

Atopik Dermatit Egzama
Demet KARTAL

Atopik egzama, deri kuruluğu, tekrar eden döküntüler ve kaşıntıyla karakterize bir egzama tablosudur. Tekrarlamalar, alevlenmeler ve dönem dönem iyileşmelerle gitmektedir. Daha çok astım ve alerjik rinit ile birliktelik göstermektedir. Hastada astım ve alerjik birlikteliği olabileceği gibi annesinde ya da babasında astım ve alerjik riniti, atopik dermatiti olan hastalar atopik dermatit olmaya biraz daha yatkındır.

Alerjik Deri Hastalıklarının Tedavisinde Prebiyotik Ve Probiyotiklerin Yeri Var Mı?
Gamze ERKAN

Son yıllarda mikropların bizlere dost olduğuna ilişkin yayınların ön plana çıkması ile birlikte hayatımızda normalde olduğundan daha fazla prebiyotik ve probiyotik tanımı girmeye başladı. Günlük soframızda da prebiyotiklerden zengin ve mümkünse de ek gıda ya da ek tedavi yöntemi olarak probiyotikler kullanmaya başladık. Peki prebiyotik nedir, probiyotik nedir?

El Egzaması
Meltem ÖNDER

Dermatoloji kliniklerine en çok baş vuran hastalık grubunu el egzamaları oluşturmaktadır. Yaklaşık olarak başvuruların %10’u diyebiliriz. El egzamaları aslında tanıda çok zorlanılmayan, görünce hızlıca tanı koyulabilen bir hastalık grubu olmakla beraber bazen diğer hastalıklarla karışabilmektedir.

Deri Lenfomaları
Dilek BAYRAMGÜRLER

Deri lenfomaları bağışıklık sisteminin çok önemli hücreleri olan lenfositlerin deride toplanması ve orada çoğalmasıyla ortaya çıkan, iyi huylu olmayan bir grup hastalıktır.