Son Eklenen Videolar

Androgenetik Alopesi
Server Serdaroğlu

Erkek tipi saç dökülmesi bizim toplumumuzun da içinde olduğu coğrafyada erkeklerin %70’inde, kadınların %50’sinde bulunur En yaygın saç hastalığıdır. Sorun genetik bir nedenle başlar. Erkek tipi hormonlar bu genetik nedenle saç köklerine fazla miktarda toplanır. Bunun sonucunda damarlarda daralma ve hasar gelişir ve saç kayıpları başlar. Erken tanı ve tedavi önemlidir. Burada bir hastalığın varlığı ve tedavinin sürekliliği unutulmamalıdır. Sürekli bir tedavi olduğu için genelde hastalarda bıkkınlık ve farklı arayışlar olmaktadır. Hastalar tedaviyi sürdüremediklerinde, belli yaşlardan sonra kayıplar oluşmuş olarak hekime başvuruda bulunurlar. Zamanında gerekli müdahaleler yapılmadığı için hayatlarına saç kayıpları ile devam etmek durumunda kalırlar.

Dolgu ve Botoks
Nilsel İlter

Botoks ve dolgu uygulamaları. Zaman geçtikçe organizmada hem biyolojik hem de fizyolojik değişik izler ortaya çıkar. Botoks ve dolgu uygulamaları son zamanlarda bu tür yaşlanmaya bağlı izleri silmek için en çok kullanılan, en popular uygulamalardır.

Uçuk
Nida Kaçar

Uçuk (herpes simplex) virüslerinin yaptığı bulaşıcı bir hastalık toplumda oldukça sık görülür. Sıklıkla çocukluk döneminde uçuk çıkaran yetişkinlerin öpmesiyle geçen bir hastalık olduğu için ağız çevresindeki uçuk halk arsında öpücük hastalığı olarak isimlendirilir.

Mantar Hastalıkları
Serap Öztürkcan

Mantar hastalıkları dermatolojinin klinik pratiğinde çok fazla rastlanılan hastalıklardır. Önemlidir. Yaşam boyu %10- %20 oranında herkes risk altındadır. Mantar hastalıkları saçlı deride, deride, tırnaklarda yerleşen mikro organizmalarla oluşan hastalıklardır. Bu hastalıkların bulaşıcı olması aslında halk sağlığı sorunudur. Küçük yaşlarda daha çok saçlı deride görülürken daha erişkin yaşlarda özellikle ayak parmak aralarında, tırnaklarda görülen mantar hastalıkları daha büyük önem arz etmektedir.

Behçet Hastalığı
Erkan Alpsoy

Behçet Hastalığı; tıp tarihine bir Türk ismiyle geçen, ağızda ve cinsel bölgede tekrarlayıcı yaralar ve üveit adı verilen göz iltihabı ile üçlü bir bulgu olarak Hulusi Behçet tarafından 1937 yılında tanımlanmıştır. Daha sonraki çalışmalar bu hastalığın sadece 3 bölgeyle sınırlı kalmadığını, birçok organı ve sistemi etkileyebileceğini göstermiştir. Behçet Hastalığı dünyanın her yerinde görülür ancak sıklığı özellikle tarihi ipek yolu üzerinde bulunan ülkelerde diğer ülkelere göre daha fazladır. Ülkemiz Behçet Hastalığının tüm dünyada en sık görüldüğü coğrafyalardandır.