Alerjik Deri Hastalıklarında Genetik Yatkınlık
Gülsüm GENÇOĞLAN

Dermatolojik hastalıklarda genetik yatkınlık, diğer hastalıklarda olduğu gibi oldukça önemlidir. Çünkü derinin rengi, yapısı, fonksiyonları ve fiziksel özellikleri genetik kalıtımla belirlenmektedir.

Alerjik Deri Hastalıklarının Tedavisinde İmmünoterapi
Fatma Pelin CENGİZ

İmmünoterapide, hastaların alerjilerinin olduğu maddelere karşı önce düşük dozda başlayarak, yavaş yavaş dozunu yükselterek, bir süre sonra bu alerjenlere karşı desensitize edilmesi amaçlanmaktadır.

Alerjik Deri Hastalıklarının Tedavisinde Prebiyotik Ve Probiyotiklerin Yeri Var Mı?
Gamze ERKAN

Son yıllarda mikropların bizlere dost olduğuna ilişkin yayınların ön plana çıkması ile birlikte hayatımızda normalde olduğundan daha fazla prebiyotik ve probiyotik tanımı girmeye başladı. Günlük soframızda da prebiyotiklerden zengin ve mümkünse de ek gıda ya da ek tedavi yöntemi olarak probiyotikler kullanmaya başladık. Peki prebiyotik nedir, probiyotik nedir?

Atopik Dermatit Egzama
Demet KARTAL

Atopik egzama, deri kuruluğu, tekrar eden döküntüler ve kaşıntıyla karakterize bir egzama tablosudur. Tekrarlamalar, alevlenmeler ve dönem dönem iyileşmelerle gitmektedir. Daha çok astım ve alerjik rinit ile birliktelik göstermektedir. Hastada astım ve alerjik birlikteliği olabileceği gibi annesinde ya da babasında astım ve alerjik riniti, atopik dermatiti olan hastalar atopik dermatit olmaya biraz daha yatkındır.

Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar
Emel Öztürk Durmaz

Cinsel yolla bulaşan, yani zührevi hastalıklar esas olarak insandan insana cinsel ilişki yoluyla bulaşan ve tarih boyunca insanlık ırkını etkilemiş hastalıklardır. Halen her türlü önleme ve bilinçlendirme çalışmalarına rağmen zührevi hastalık sıklığı toplumda sıkla artış göstermektedir.

Deri Bakımı
Şirin YAŞAR

Deri bütün vücudu kaplayan en önemli ve en büyük organlardan biridir. Deri bakımı temel ihtiyaçlardan biri olup, deriye düzgün şekilde bakılmadığı takdirde sedef hastalığı, halk arasında sivilce diye adlandırılan akne, çocuklarda sık görülen atopik egzama, meslek egzaması gibi çok çeşitli hastalıklara yol açılmış olacaktır O yüzden deriye iyi bir şekilde bakmalı, günlük olarak su ihtiyacını karşılamak gereklidir.

Deri Lenfomaları
Dilek BAYRAMGÜRLER

Deri lenfomaları bağışıklık sisteminin çok önemli hücreleri olan lenfositlerin deride toplanması ve orada çoğalmasıyla ortaya çıkan, iyi huylu olmayan bir grup hastalıktır.

Toplam video sayısı: 20