Mevsimler ve Deri
Özlem Su Küçük

Mevsimlere göre deri değişiklikleri. Tıpkı mevsimler gibi deride de değişiklikler meydana gelir. Özellikle yaz aylarında güneşin UV ışığının yoğun etkisiyle deride uzun vadede deri kanserleri,deri kırışıklıkları ve lekeler gibi bir takım değişiklikler meydana gelir. Bunlardan korunmak için yaz aylarında hem UV-A hem de UV-B ışığına etkili güneş koruyucu kullanılması son derece önemlidir. Ozon tabakasının incelmesi ve ülkemizin yoğun güneş alması nedeniyle son yıllarda özellikle melanoma ve melanoma dışı cilt kanserlerinde artış görülmüştür. Bir diğer istenmeyen etki cilt lekeleridir. Cilt lekeleri özellikle yatkınlığı olan kişilerde, kadınlarda görülür.

Fokus USG
Zehra Serdar

Fokus ultrasonu ameliyatsız yüz gençleştirme olarak da bilinir. Ultrason yıllardır tanı ve tedavide kullanılan bir yöntemdir. Ameliyatsız yüz gençleştirme ses dalgaları ile deri altına enerji verilir. Deri altında ses dalgalarının yaptığı ısının etkisiyle kollajen sentezi arttırılır.

Kutanöz Lupus Eritematozus
Tülin Güleç

Kutanöz Lupus Eritematozus kadınlarda ve erkeklerde görülür. Özellikle baş boyun bölgesini tutar. Saçlı deri ve yüzde olabilir. Hastaların %10’unda boyundan aşağıda, gövde ve kollarda olabilir. Yüzde, üstünde kepeklenmeli kızarıklıklar olarak ortaya çıkar. Kaşıntılı olabilir. Saçta genellikle bölgesel saç dökülmesi yaparak ortaya çıkabilir ve dökülen yerlerden tekrar saç çıkmayabilir. Bu şikayetlerle doktora başvuran hastalara biyopsi yapılır. Tanıyı kesinleştirmek için biyopside küçük toplu iğne başı kadar bir parça alınır. Tanı doğrulandıktan sonra sistemik formu(Sistemik Lupus Eritematozus) ile beraber görülebildiği için sistemik organ taramaları yapılır. Kanda bakılması gereken antikorlar bakılır. Hastaların % 85-90’ında sadece deri tutulumu görülür. İç organların tutulumu nadir bir durumdur.

Androgenetik Alopesi
Server Serdaroğlu

Erkek tipi saç dökülmesi bizim toplumumuzun da içinde olduğu coğrafyada erkeklerin %70’inde, kadınların %50’sinde bulunur En yaygın saç hastalığıdır. Sorun genetik bir nedenle başlar. Erkek tipi hormonlar bu genetik nedenle saç köklerine fazla miktarda toplanır. Bunun sonucunda damarlarda daralma ve hasar gelişir ve saç kayıpları başlar. Erken tanı ve tedavi önemlidir. Burada bir hastalığın varlığı ve tedavinin sürekliliği unutulmamalıdır. Sürekli bir tedavi olduğu için genelde hastalarda bıkkınlık ve farklı arayışlar olmaktadır. Hastalar tedaviyi sürdüremediklerinde, belli yaşlardan sonra kayıplar oluşmuş olarak hekime başvuruda bulunurlar. Zamanında gerekli müdahaleler yapılmadığı için hayatlarına saç kayıpları ile devam etmek durumunda kalırlar.

Rozasea
Serap Utaş

Rosacea halk arasında Gül hastalığı olarak bilinir. Yanaklara özellikle dış kısımlara yerleşen deriden kabarık kırmızılıklar, belirginleşmiş kılcal damarlarla ortaya çıkar. Bazen bunların içi cerahatli olabilir.

HPV
Sema Karaoğlu

HPV nedir? HPV gerçekten kanserle ilişkili mi? Ne kadar endişe etmeliyiz? HPV hastalığı Human Papilloma Virus denilen bir grup virüsün baş harflerinin alınmasıyla adlandırılan bir hastalık grubudur. Bu virüslerin yüzlerce çeşidi vardır. Toplumda 200’den fazla HPV virüsü tanımlanmıştır.

Dolgu ve Botoks
Nilsel İlter

Botoks ve dolgu uygulamaları. Zaman geçtikçe organizmada hem biyolojik hem de fizyolojik değişik izler ortaya çıkar. Botoks ve dolgu uygulamaları son zamanlarda bu tür yaşlanmaya bağlı izleri silmek için en çok kullanılan, en popular uygulamalardır.

Uçuk
Nida Kaçar

Uçuk (herpes simplex) virüslerinin yaptığı bulaşıcı bir hastalık toplumda oldukça sık görülür. Sıklıkla çocukluk döneminde uçuk çıkaran yetişkinlerin öpmesiyle geçen bir hastalık olduğu için ağız çevresindeki uçuk halk arsında öpücük hastalığı olarak isimlendirilir.

Toplam video sayısı: 42