Şark Çıbanı
Soner Uzun

Halk arasında şark çıbanı diye bilinen kutanöz leishmanyazis, derinin enfeksiyon hastalıklarından birisidir. Leishmanya dediğimiz parazitlere bağlı gelişir. Leishmanya parazitleri halk arasında tatarcık, üvez, mucuk gibi isimlerle adlandırılan, sivrisineğe benzer -ondan biraz daha küçük- bir sinek aracılığıyla kan emerken insanlara bulaştırılır.

Yara ve Beslenme
Şebnem Özkan

Birçok hastalıkta olduğu gibi deri hastalıklarında da beslenmenin yeri çok önemlidir. Bazı deri hastalıklarında, besinlerin bazıları uyarıcı yani hastalığı arttırıcı etken olabildiği gibi, bir çok hastalıkta da besinler tedavi edici niteliğini korur.

Tırnak Batması
Fatih Göktay

Tırnak batması tırnak plağının etraf yumuşak dokuya, deriye girerek ya da tahriş ederek orada bir iltihap oluşturması neticesinde ortaya çıkan bir klinik durumdur, bir hastalıktır. Dermatoloji kliniklerinde çok sıklıkla biz bu hastalıkla, problemle karşı karşıya kalınmakta ve hastalar bu problemden son derece şikayet etmektedirler.

Güneşten Korunmanın Önemi
Tamer İrfan Kaya

Bildiğiniz gibi güneş dünyamızın hayat kaynağıdır fakat güneşten gelen ultraviyole olarak adlandırdığımız morötesi ışınlar derimiz için bazı zararlı etkiler gösterebilmektedir. Bu nedenle güneşten bilinçli bir şekilde korunmak faydalıdır. Güneşin derimizdeki kısa süreli etkileri güneş yanıklarıdır.

Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar
Emel Öztürk Durmaz

Cinsel yolla bulaşan, yani zührevi hastalıklar esas olarak insandan insana cinsel ilişki yoluyla bulaşan ve tarih boyunca insanlık ırkını etkilemiş hastalıklardır. Halen her türlü önleme ve bilinçlendirme çalışmalarına rağmen zührevi hastalık sıklığı toplumda sıkla artış göstermektedir.

Uyuz
Mehmet Salih Gürel

Bilindiği gibi uyuz insanlık tarihiyle eşdeğer bir hastalıktır. Tüm dünyada salgınlar yapabilmektedir. Ülkemizde de dönem dönem salgınlar, epidemiler görüldüğünü biliyoruz. Özellikle sonbahar-kış aylarında, yoğun yaşamın olduğu yurtlar, kreşler, askeri kışlalarda salgınlar görebilmektedir.

Diyabetik Ayak
İlgen Ertan

Diyabet, yani şeker hastalığı toplumumuzda oldukça sık görülen ve her geçen gün sıklığı oldukça artan bir hastalıktır. Diyabetli hastalarda sinir hasarı ve sinir nöropatisi dediğimiz bir duyu kusuru olmaktadır.

Toplam video sayısı: 20